Suzuki GSXR 750 / 1100

Från början


Jag köpte min Suzuki GSXR 750 av Simon Sjöström hösten 2012 helt i delar och satt ihop den till säsongen 2013 . Första året åkte jag 750 motor med orginal mikuni flatside . Till 2014 så blev det en 1052 som var mest till bekymmer , slutet av säsongen så flöt det mesta på . Avslutade säsongen på Sviesta , LMS klubbmästerskap , med en skaplig vurpa i "crossböjen" med hyfsad hjärnskakning och brutet nyckelben . 2015 var ett bra år med lite probem , åkte alla svenska tävlingar och Våler . 2016 Blev ännu ett bra år och nu kändes det som allt funkade som det skulle , putsade till tiderna rätt bra men men sista tävlingen för året var på Gälleråsen som slutade med en highsider i depåkurvan vilket resulterade i brutet båtben i höger hand och som bonus två spruckna revben :( 2017 blev aldrigt riktigt bra , kraftigt dropp av deltagare i F1 bidrog också så jag parkerade min GSXR så länge .....

image

Specifikationer


Ram : GSXR 750 1988
Motor : GSXR 1052 1987
Fjädring fram / bak : Öhlins
Fälgar : fram 3,5x17 / bak 5,5x17
Bromsar fram : Fyrkolvs ok med 300 mm skivor
Bromsar bak : Tvåkolvs ok med 220 mm skiva
 


 

Suzuki TL1000R

Från början


Jag köpte min Suzuki TL1000R på skroten hösten 2016 , körde ett par bandar 2017 men med mest bekymmer . Rev totalt under vintern och försökte få bort så mycket vikt som möjligt , hjul från R6 , lite uppdaterad motor med lättare svänghjul -750g , spridare från cbr 1000 , -4* tändning , power commander slutade på 120 bakhjuls hästar . Under 2018 har jag väl hunnit med sju heldagar och en tävling (Anderstorp) Problemet är att dom andra kör för fort .... eller...

image

Specifikationer


Ram : Suzuki TL1000R 1998
Motor : Suzuki V-Twin 996 cc
Fjädring fram / bak : Showa / WP
Fälgar : fram 3,5x17 / bak 5,5x17
Bromsar fram : Fyrkolvs ok med 320 mm skivor
Bromsar bak : Tvåkolvs ok med 220 mm skiva